پــله پــله تا ـخــدا

وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ

پــله پــله تا ـخــدا

وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ

پــله پــله تا ـخــدا

"بسم رب الحسین"
ادخلوها بسلام آمنین
سیب سرخ بهشتی هدیه ای بود از آسمان برای حسین (ع) که عاشورا با وی بود.
هرکس طالب عطر این سیب باشد،آن را سحرگاهان در حرم حضرتش خواهد یافت...
امام سجاد(ع)

***

اللَّهُمَّ طَهِّرْ قَلْبِی مِنَ النِّفَاقِ
وَعَمَلِی مِنَ الرِّیَاءِ
وَلِسَانِی مِنَ الْکَذِبِ
وَعَیْنِی مِنَ الْخِیَانَةِ
یا علی مدد

ایها الکـــریم

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ

بعد از یک روز طاقت فرسا خیلی خسته بودم و میخواستم زودتر به خونه برسم.سوار اتوبوس که شدم صندلی کنار پنجره آخرین ردیف اتوبوس رو برای خودم نشون کردم.رفتم و نشستم؛ از همون اول که وارد شدم دخترک منو به خودش جلب کرد.اصلا لوس نبود،در اون چهره معصوم کودکانش بزرگی عجیبی موج میزد.فوقش هشت ساله بود و تنهایی به خانه میرفت.بسته پفک دستش را دانه دانه میخورد.همه منتظر حرکت اتوبوس بودیم که مسافر جدید با بچه اش وارد شد و کنار دخترخانم نشست.

دخترخانم ناگهان بسته پفکش را به سمت پسرک گرفت و به او داد.خیلی جاخوردم.اصلا انتظارش را نداشتم.پسرک هم قبول کرد.برادرش از مردانه به زنانه آمد و با برادر کوچکش سر خوردن پفک دعوا کرد،و من تمام این مدت محو دختر بچه کوچکی شده بودم که به خانه شان  می رفت و بسته پفکش را به همین سادگی بخشیده بود.


هنوز هم در این هوای آلوده شهر نفس آدم های مهربان احساس می شود...

 

هیجگاه نباید آدم ها را از ظاهر قضاوت کرد...

 

ای کریم اهل بیت

سرچشمه همه بخشندگیها

ماهم میتوانیم مثل شما باشیم؟!

کریم،بخشنده،بزرگوار...

با کریمان کارها دشوار نیست...

 

 

 

+ امام حسن (علیه  السلام ) 

  ـ در پاسخ بـه این سؤال که فقرچیست ـ  : آزمندى نفس، به هر چیزى. (تحت العقول،225)

++ امام حسن (علیه  السلام )

  ـ در جواب مردى که عرض کرد : من از شیعیان شما هستم ـ  فرمود : اى بنده خدا! اگر مطیع اوامر و نواهى ما باشى ، راست مى گویى ولى اگر چنین نباشى پس با ادعاى چنین منزلت والایى که اهلش نیستى ، بر گناهانت میفزاى . مگو : من از شیعیان شما هستم ، بلکه بگو : من از دوستداران شما و دشمن دشمنان شما هستم . در این صورت، تو آدم خوبى هستى وبه خوبى گرایش دارى. ( تنبیه الخواطر : 2/106  )

 

 

  • سیب سرخ

یادگاری  (۵)

  • رحمانیان. عباسی
  • سلام عالی بود....به من هم سر بزنید.التماس دعا
    سیب سرخ:
    سلام
    خیلی ممنون
    حتمااااا
    محتاجیم به دعا
  • رحمانیان. عباسی
  • سلام ممنون از حسن نظرتون...إن شاءالله.
    سیب سرخ:
    سلام
    خواهش میکنم
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    دعوتید به بهشتی

    http://heyateketab.blog.ir/post/243

    سیب سرخ:
    سلام
    خیلی ممنون از دعوتتون
    یاعلی
  • فاطمه بانو
  • سلام
    خیلی زیبا بود
    التماس دعا
    سیب سرخ:
    سلام
    خیلی ممنون فاطمه بانوی عزیز
    محتاجیم به دعا
  • بانوی گمنام
  • سلام علیکم طاعات و عبادات قبول
    واقعا نباید از ظاهر قضاوت کرد
    حدیث دومی رو که خوندم تنم لرزید
    سیب سرخ:
    سلام
    از شمام قبول
    واقعا
    ...

    السلام علیک یا فاطمه الزهرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی